Plac targowy w Carnikavas

Jak uwypuklić cechy miasta i jego charakter poprzez wygląd rynku? Dla miasteczka Carnikavas, słynącego z rybołówstwa, przygotowaliśmy propozycję, która łączy tradycję  z nowoczesnością. Sam obszar podzieliliśmy na trzy obszary: rynek, strefa sportowa oraz publiczna.

Zobacz projekt

PAWILON STACJONARNY I MOBILNY

Budki, w których sprzedawane są pamiątki stanowią często elementy szpecące rynki historycznych miast, bądź zabytkowe uliczki.Folia, metalowe stelaże i pstrokacizna, w tych krótkich słowach można scharakteryzować te szkaradne konstrukcje. Ich obecność w przestrzeni, może całkowicie zaburzyć odbiór innych budowli.

Jak znaleźć wyście z tego problemu? Na potrzeby konkursu organizowanego na Łotwie, w ramach którego należało przygotować dwa projekty punktów sprzedaży pamiątek, które nie będą zaburzać charakteru miasta zaprojektowaliśmy nowoczesne konstrukcje, charakterem odpowiadające kulturze kraju.

<>Proste bryły, bazujące na czworobokach uwieńczyliśmy dwuspadzistym dachem, nawiązującym do historycznego otoczenia. Żeby uniknąć rustykalnego odbioru, wprowadziliśmy element zaskoczenia, którym jest przeszklona ściana frontowa, w ciągu dnia pełniąca rolę wejścia i zachęcająca przechodniów do odwiedzenia kramiku, w nocy natomiast będąca witryną pozwalającą na oglądanie eksponowanych towarów. W zależności od oferowanych produktów, stragany mają różne wykończenie wnętrza, odpowiednio biel, czerń lub naturalne drewno. Kolory te mają uwydatniać ekspozycję i zachęcać przechodniów do zakupów.

Ciekawostką związaną z wnętrzem jest to, że każdy ze sprzedawców może je dowolnie zaaranżować. Elementem stałym są szafki do magazynowania towarów, natomiast rozmieszczenie półek jest już sprawą indywidualną. Wewnątrz wygospodarowaliśmy też miejsce siedzące dla sprzedawcy. W razie opadów atmosferycznych w ciągu kilku minut można zamontować ochronną markizę.

Prostota a jednocześnie klimatyczny charakter obu rozwiązań pozwalają z nadzieją patrzeć na przyszłość kiosków z pamiątkami, które ze szpecących budek mogą stać się ozdobami miast.

Fabryka Lamp

Fabryki są przestrzeniami bardzo trudnymi w projektowaniu. Właściwe zbalansowanie pomiędzy użytecznością a wygodą pracowników to rzecz do której dąży każdy architekt. Nasz projekt wyraźnie oddziela strefę produkcyjną od administracyjno-użytkowej.
Bryła budynku jest minimalistyczna z całkowicie przeszkloną przednią elewacją. Dzięki temu nie tylko oszczędzamy prąd ale również dbamy o prawidłowe doświetlenie wszystkich pomieszczeń części administracyjnej a pracownicy mogą wykonywać swoje obowiązki przy świetle dziennym, które jest o wiele zdrowsze dla naszych organizmów niż sztuczne. Bryła i wspomniana już przednia elewacja swoim wyglądem przypominają lampę, szczególnie w nocy, kiedy światło płynące z wnętrza budynku delikatnie rozświetla front, łącznie z ukrytym pod skosami wejściem, które swoim wyglądem i rozświetleniem intryguje oraz zachęca do baczniejszego przyjrzenia się budowli.

Bardzo ważnym elementem części administracyjnej jest wspólna stołówka dla pracowników, której nowoczesna forma i otwarta przestrzeń pomaga w odpoczynku oraz integracji załogi. Całość projektu nie tylko zaskakuje formą, ale przede wszystkim została zaprojektowana z myślą o wygodzie załogi fabryki.

Pijalnia Czekolady

Logotyp firmy Wedel, która powstała w XIX weku, kojarzy nam się z elegancją i szykiem tamtych lat. Projektując wystrój dla pijalni czekolady, szukaliśmy inspiracji właśnie w miękkich liniach pisma i kolorycie charakteryzującym „belle epoque” – czasach zabawy, rautów, eleganckich dżentelmenów i eterycznych dam.

Pijalnia jest podzielona na 3 strefy, rozkładem i wyglądem nawiązując do gustownych mieszkań z tamtych czasów. Wchodzimy do niego przez hol, skąd możemy przejść do jadali i salonu z kominkiem. Wszystkie pomieszczenia nawiązują kolorystycznie do identyfikacji wizualnej E. Wedel.

Kolorystyka i charakter wnętrza nawiązuje do stylu, w którym ubierali się nasi pradziadkowie. Elementami męskimi, charakteryzującymi dżentelmenów z epoki są kolory ścian i ciemne, proste meble. Ten ascetyczny styl zrównoważyliśmy wprowadzeniem falistych, miękkich linii, przezroczystości oraz złota, które mają charakteryzować damy. Gdybyśmy mieli scharakteryzować wnętrze za pomocą dwóch słów byłyby to z pewnością krynolina i surdut jako hołd dla mody XIX wieku.

Wchodząc do pijalni na pierwszy planie widzimy bar i sofę oraz wiszące nad nimi przezroczyste lampy w kształcie dzwonków. Lampy nad barem mają kształt meloników, jednego z najpopularniejszych nakryć głowy w tamtej epoce. Całości wystroju dopełnia przezroczysty kredens i stylizowana szafa umieszczona w holu, w której goście będą mogli zostawić swoje okrycia. Ciepła wnętrzu dodają wspomniane już złote elementy: krzesła, niektóre obicia i zasłony.

Projekt pełnymi garściami czerpie z bogactwa dekoracyjnego XIX wieku, będąc jednocześnie funkcjonalnym i nowoczesnym wnętrzem, w którym wygoda i zadowolenie klienta są najważniejsze.

Kontener wystawienniczy

H&M Home to marka debiutująca na polskim rynku, oferująca produkty pozwalające wykończyć wnętrza naszych domów i mieszkań i nadać im indywidualny charakter.

Żeby lepiej poznać markę i pozwolić utożsamić się z nią konsumentom został rozpisany konkurs na projekt kontenera reklamowego.